Directeur ’t Geerke, Puiflijk (0,8 fte)

Kenmerkend voor Groeisaam

Groeisaam is een stichting die onderwijs verzorgt op 23 scholen in West Maas en Waal, Druten en Beuningen. Groeisaam-scholen zijn katholiek of openbaar. In Beuningen en in Druten is er een SBO-school.

Groeisaam staat voor:

  • Goed onderwijs voor alle leerlingen.
  • Een plezierige leer- en werkomgeving.
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Goede samenwerking tussen school, ouders en andere partijen.

Kenmerkend voor ’t Geerke

’t Geerke is een dorpsschool in de kern Puiflijk. Puiflijk is een kerkdorp dat onderdeel is van de gemeente Druten. Het is een actieve dorpskern waar ouders zeer betrokken zijn bij de school en het verenigingsleven. De school telt ongeveer 210 leerlingen en heeft een katholieke denominatie.

Op ’t Geerke werken we in mentorgroepen. In groep 1-2 hebben deze groepen een heterogene samenstelling. Kinderen leren vooral vanuit spel en jonge kinderen leren van hun oudere klasgenoten. In de groepen 3 en 4 komen de kinderen in een homogene groep. Deze keuze is gemaakt omdat in deze groepen het aanvankelijk leren plaatsvindt. Vanaf groep 5 zijn de groepen weer heterogeen samengesteld (groep 5-6 en groep 7-8). De diversiteit tussen kinderen wordt groter en zo ook het verschil in instructiebehoefte. Er zijn door deze heterogene samenstelling meer differentiatiemogelijkheden wat betreft lesaanbod en materiaal. De leerkrachten zijn meer gezamenlijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de kinderen.

’t Geerke werkt vanuit vijf kernwaarden:
Ik mag er zijn – Ik voel me goed – Ik kan dit zelf – Ik wil leren – Ik en wij samen.

Het schoolplan wordt vertaald in doelen die opgenomen zijn in het jaarplan. Deze doelen worden verdeeld in sprints. Een sprint duurt ongeveer 8 weken. Het team wordt in de realisatie van de doelen betrokken door middel van leerteams en door SCRUM-sessies met het hele team. De geformuleerde doelen en kwaliteitsindicatoren zijn ingedeeld conform de kwaliteitsstandaarden van de inspectie. De school heeft een opdracht om de leerresultaten te verbeteren. Hiervoor is een verbeterplan opgesteld. Uitdagingen van de school liggen op het gebied van het verbeteren van de leerresultaten, het versterken van de professionele samenwerking in het team, het afstemmen van het didactisch handelen op de behoefte van de leerlingen en inclusiviteit.

Functie-eisen

Wie zoeken we?

’t Geerke is op zoek naar een ervaren schoolleider met ervaring in het onderwijs, die:

  • Een duidelijke visie op en kennis van onderwijs heeft en deze kan omzetten in concrete doelen met een duidelijke prioritering.
  • De huidige visie levend houdt en deze indien nodig in samenspraak aanpast, passend bij de veranderende behoeften van de school(populatie).
  • Stuurt wanneer dat nodig is en verantwoordelijkheid durft te delegeren binnen het team waar dat mogelijk is.
  • Hoge verwachtingen heeft van leerlingen en collega’s en deze hoge verwachtingen ook meeneemt in de wijze waarop hij/zij communiceert.
  • Ervaring heeft in het onderwijs en een veilig, ondersteunend pedagogisch klimaat binnen de school creëert en onderschrijft.
  • Teamleden helpt met professionele ontwikkeling en constructieve feedback biedt, waardoor teamleden gestimuleerd worden in hun ontwikkeling.
  • Vormgeeft aan het verbeterplan en de uitvoering hiervan. Prioritering heeft waar het de verbetering van de resultaten betreft.


Wat heb je te bieden?

  • Je beschikt over een HBO+/WO werk- en denkniveau, mede verkregen door een gecertificeerd schoolleidersopleiding basisbekwaam (ook als je in de afrondende fase van deze opleiding zit, kun je solliciteren). Je bent bereid om de opleiding tot vakbekwaam schoolleider te volgen.
  • Je hebt leidinggevende ervaring in het primair onderwijs.
  • Je herkent jezelf in de Groeisaam-functiebeschrijving van directeur en in het profiel ‘Schoolleider ’t Geerke’. Beide documenten kun je downloaden in de vacaturetekst op onze website (www.groeisaampo.nl).
  • Je ziet jezelf als een leider, die stuurt wanneer nodig is en waar mogelijk delegeert binnen het team.
  • Je hebt brede kennis van (de ontwikkelingen in) het onderwijs.
  • Je neemt het team mee in besluitvormingsprocessen en je bent in staat het team te stimuleren om regie en (gedeelde) verantwoordelijkheid te nemen.
  • Je geeft op basis van de geformuleerde visie richting aan het onderwijsconcept en de onderwijs- en organisatieontwikkeling, inclusief de zorgstructuur, en stelt prioriteiten in de ambitieuze (maar haalbare) doelen, samen met het team.
  • Je bent in staat om een professionele cultuur van bespreken, afspreken en aanspreken te bevorderen.
  • Je bent een warme binder en bouwer, zodat de ontwikkeling die de school heeft ingezet gecontinueerd kan worden.
  • Je bent in staat te handelen op tactisch en strategisch niveau. Je kunt waar nodig doortastend knopen doorhakken.
  • Je hebt voeling met het dorp en de samenwerkende partners in en buiten de school.

Arbeidsvoorwaarden

En wij? Wij zorgen ervoor dat:

  • je jezelf welkom voelt bij onze school;
  • je onderdeel uitmaakt van het enthousiaste team;
  • je adequaat begeleid wordt bij het uitvoeren van de opdracht;
  • je een passende aanstelling (0,8 wtf) bij Groeisaam Primair Onderwijs ontvangt, tijdelijk voor een jaar met uitzicht op vast, salarisschaal D13 (€ 5.441,– – € 7.710,–) bruto bij volledige WTF (1,0), afhankelijk van ervaring/opleiding.

We horen graag van jou!

We nodigen je van harte uit om uiterlijk woensdag 10 september a.s. te solliciteren en je motivatiebrief en cv te uploaden in Meesterbaan.

Data:

  • Gespreksronde 1: dinsdag 16 september, vanaf 16.30 uur.
  • Gespreksronde 2: dinsdag 23 september, vanaf 19.15 uur.
  • Gespreksronde 3: nog nader te bepalen.

Heb je nog vragen?
Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Anne Verhees, bestuurder Groeisaam Primair Onderwijs, telefoonnummer 0487-541022 of mail (a.verhees@groeisaampo.nl).

Share This